piątek, 17 stycznia 2014

"Lektury mojej babci"

Maria Konopnicka, Wiersze, ilustracje Marcin Piwowarski, seria Lektury mojej babci, Book House 2009.

Pośród współczesnych autorów wierszy dla dzieci, po które zdarzyło nam się ostatnio sięgnąć, znalazła się także klasyka. Bo któż nie zna wierszy Marii Konopnickiej? Stefek Burczymucha, Zła zima, Pranie, Pojedziemy w cudny kraj. A także Na jagody czy O krasnoludkach i sierotce Marysi. Nam w ręce w bibliotece wpadł świetnie ilustrowany zbiór wierszy tej autorki wydany w serii Lektury mojej babci.

Cóż można o wierszach Konopnickiej napisać? Zapewne nic, czego już nie napisano. Uważam jednak, że warto po nie sięgać, by młody czytelnik miał możliwość zapoznania się z klasyką lektury dziecięcej. Wiersze są ciekawe, przenoszą małego odbiorcę w świat przyrody, zwierząt i owadów, przybliżają charakterystykę pór roku czy życia na wsi, w zabawny sposób obnażają niektóre przywary.


Naszym ulubionym wierszem Marii Konopnickiej stał się ten pod tytułem Jabłonka. Fiołek nauczyła się go już na pamięć, a gdy recytuje - mnie szklą się oczy =)


I samo wydanie książki ładne. Ilustracje barwne, stanowiące dopełnienie tekstu, oprawa i kartki twarde, zatem można po książkę sięgać tak często, jak się tylko zapragnie, bez obawy o zniszczenie.

W serii Lektury mojej babci ukazały się także:
  • Stanisław Jachowicz, Chory kotek i inne wiersze, ilustracje Marcin Piwowarski;
  • Julian Ejsmond, Baśń o ziemnych ludkach, ilustracje Artur Nowicki;
  • Aleksander Fredro, Wiersze, ilustracje Artur Nowicki;
  • Helena Bechlerowa, Koniczyna pana Floriana, ilustracje Aleksandra Michalska-Szwagierczak;


Jeśli uda nam się trafić na pozostałe tytuły serii, nie omieszkamy się z nimi zapoznać =)

Pozdrawiam.

1 komentarz:

  1. Też ją mamy i swego czasu cieszyła się u nas dużym zainteresowaniem córeczki :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i pozostawiony komentarz :)